سیچم پرایم – Seachem Prime

فهرست محتوای این مقاله

سیچم پرایم – Seachem Prime

سیچم پرایم (Prime®) کاندیشر مناسب برای آکواریوم آب شیرین و آب شور است . سیچم پرایم (Prime®) کلر ، کلرامین و آمونیاک را از بین می برد . سیچم پرایم (Prime®) آمونیاک را به یک فرم بی خطر و غیر سمی تبدیل می کند که توسط فیلتر بیولوژیک مخزن به راحتی برداشته می شود . سیچم پرایم (Prime®) ممکن است در طول چرخه آکواریوم برای کاهش سمیت آمونیاک / نیتریت استفاده شود . سیچم پرایم (Prime®) نیتریت و نیترات را جدا می کند و اجازه می دهد بیوفیلتر به طور موثر آنها را حذف کند . همچنین ، هر فلز سنگین و سمی که در آب یافت شود را خنثی می کند . سیچم پرایم (Prime®) غیر اسیدی است و pH را تحت تأثیر قرار نخواهد داد . سیچم پرایم (Prime®) اسکیمر را بیش از حد فعال نخواهد کرد . از سیچم پرایم (Prime®) هنگام راه اندازی اولیه یا تعویض آب باید استفاده نمایید .

هنگام حمل و یا قرنطینه کردن ماهی ، از Seachem StressGuard ™ استفاده کنید . هنگام اضافه کردن ماهی جدید ، از Stability® استفاده کنید . هر دو برای استفاده با Prime® ایده آل هستند .

تقریبا همه شرکت ها محصولی تولید می کنند که کلر را از بین می برد . با این حال ، هیچ کدام از آنها نمی توانند با کیفیت ، اثر بخشی یا کارآیی محصول سیچم پرایم (Prime®) باشند . سیچم پرایم (Prime®) پس از آکوآیوترو آلفا ما دومین غلظت متفورمین در بازار است . یک بطری 100 میلی لیتر سیچم پرایم (Prime®) برای 4000 لیتر آب شیرین مصرف خواهد شد . سیچم پرایم (Prime®) هر دو کلر و کلرامین را از منابع آب شهری حذف خواهد کرد .

سیچم پرایم (Prime®) همچنین حاوی یک اتصال دهنده است که آمونیاک ، نیتریت و نیترات را غیر سمی می سازد . بسیار مهم است که بدانیم چگونه این دو وظیفه با یکدیگر همکاری می کنند . تمام ضد کلر ها از طریق یک فرایند شیمیایی شناخته شده برای کاهش کلر استفاده می کنند . در این فرآیند ، گاز سمی کلر حل شده ( Cl 2 ) به یون های کلرید غیر سمی ( Cl- ) تبدیل می شود . فرایند کاهش نیز اتصال بین کلن و نیتروژن را در مولکول کلرامین (NH 2 Cl) را می شکند ، سپس با آزاد کردن اتم های کلر و جایگزینی آنها با هیدروژن (H) فرایند را برای تولید آمونیاک (NH 3 ) متوقف می کند .

به طور معمول ضد کلر ها کار را همین جا متوقف می کند اما آکواریوم را پر از آمونیاک سمی رها میکنند ! Seachem گام ضروری بعدی را با افزودن آمینوآی باندینگ به سم زدایی آمونیاک تولید شده انجام میدهد و باعث کاهش آمونیاک می شود .

هنگام تهیه کاندیشر های آب بسیار مراقب باشید . اگر شهر شما شامل کلرامین ها در منابع آب باشد ، یک استاندارد کلسیم سولفات سدیم کافی نیست . سیچم پرایم (Prime®) محصول طبیعی و ترمیم کت لمینیت را به جای تکیه بر ترکیبات لجن مصنوعی یا غیر بومی ترویج می دهد . بنابراین باعث افزایش کارایی اسکیمر نخواهد شد  که برای طرفداران ریف یک امر مهم است .

مقدار مصرف

برای هر 200 ليتر ( 50 گالن آمريكا ) از آب جديد از 1 درب بطری ( 5 میلی لیتر ) استفاده کنيد . برای حجم های کوچکتر ، لطفا توجه داشته باشید که هر خط درب حدود 1 میلی لیتر است .

می تواند به طور مستقیم به آکواریوم اضافه شود ، اما بهتر است ابتدا به آب جدید اضافه شود . اگر به طور مستقیم دوز پایه در حجم آکواریوم به آکواریوم اضافه گردد ،  بوی گوگرد طبیعی است .

برای غلظت های بالای کلرامین ، دو برابر دوز می تواند با خیال راحت استفاده شود .

برای پتاسیم نیتریت در موارد اضطراری ، تا 5 برابر دوز معمول ممکن است استفاده شود . اگر درجه حرارت بیشتر از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) باشد و میزان کلر یا آمونیاک کم باشد ، از نصف دوز استفاده کنید.

اندازه ها

50 میلی لیتر ، 100 میلی لیتر ، 250 میلی لیتر ، 500 میلی لیتر ، 1 لیتر ، 2 لیتر ،  4 لیتر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x