ماهی دم شمشیری

Swordtail 2
نام فارسیدم شمشیری
نام انگلیسیSwordtail
خانوادهPeocilidane
دسته بندیگیاهخوار
محل زندگیجنوب شرق آمریکا
حداقل سایز آکواریوم40 لیتر
دمای آب24 الی 26 درجه سانتی گراد
اسیدیته آب7 الی 7.5 PH
حداکثر اندازه15 سانتی متر
خلق و خوآرام و بی آزار
قلمرو طلبخیر
موقعیت شنامیانه آب
شرایط نگهداریآسان
شرایط تکثیرآسان
حساسیت به بیماریمقاوم
خوراکگرانول. آرتمیا. پولکی

Swordtail 3 Swordtail 1

ماهی دم شمشیری ، یکی از رایج ترین ماهیان آب شیرین از خانواده زنده زاها می باشد . نام دم شمشیری به دلیل وجود باله ای بلند در انتهای بدن که شبیه شمشیر است به این دسته از ماهیان اختصاص داده شده است. البته این باله در ماهیان ماده وجود ندارد .

51b4ea1c32fe151d951d5d58d5be4b68

ماهی دم شمشیری

این ماهی در رنگ های قرمز، زرد و مخلوطی از رنگها یافت میشوند و قیمت چندانی ندارند. آنها در خانواده زنده زاها جای میگیرند و به راحتی قابل تکثیر میباشند.

شنای انها در کلیه نقاط آکواریوم دیده میشود و برای تانک های گروهی از ماهیان گیاهخوار هم مناسب میباشند. حتی برخی افراد این ماهیان را به دلیل تکثیر فوق العاده بالا و راحت به جای غذای زنده برای سایر ماهیان خود استفاده میکنند.

نگهداری ماهی دم شمشیری

برای نگهداری ماهی دم شمشیری نیاز به آکواریوم 40 لیتری دارید و بهترین سایز برای نگهداری ماهی دم شمشیری 80 لیتر می باشد

برای نگهداری آنها بهتر است در یک تانک اجتماعی و کاملا صلح جو از ماهیان گیاهخوار نگهداری شوند البته سوارتل ها را میتوان با ماهیان گوشتخوار کوچک و صلح جو نیز نگهداری کرد .

دکر بندی آکواریوم اگر گیاهی باشد بسیار خوشحال خواهند بود و از شنای بین گیاهان لذت خواهند برد و حتی در زمان تکثیر گیاهان انبوه و طبیعی میتواند مخفی گاهی برای نوزادان و حتی منبع غذایی برای آنها به شمار آید.

 

تغذیه ماهی دم شمشیری

از نظر تغذیه می‌توان از انواع غذاهای خشک مانند پولکی ، گرانول بهره گرفت . سوردتیل‌ها سخت ‌گیر نیستند و اکثر غذاهای موجود را می‌پذیرند.

تشخیص جنسیت ماهی دم شمشیری

بارزترین نشانه در تشخیص جنسیت، دم تیز و شمشیر مانند در ماهی نر میباشد که در ماهی ماده فاقد این خصوصیت است همچنین ماهی نر دارای الت تناسلی سوزنی شکلیست که به راحتی میتوان نرها را از ماده ها تشخیص داد .

20201024 001551

 

تکثیر ماهی دم شمشیری

مانند سایر ماهیان زنده زا مثل گوپی ، مولی ، پلاتی می باشد .

3/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

لطفا در صورتی که در متن یا اطلاعات این مقاله ایراد یا نواقصی مشاهده میکنید که میتوانید در اصلاح آن ما را یاری کنید لطفا گزارش مشکل در مقاله را ارسال بفرمایید.

لطفا توضیحات خود درباره مشکل این مقاله را برای ما بنویسید و ارسال کنید. اگر اطلاعاتی دارید که میتواند این مقاله را کاملتر کند برای ما ارسال کنید تا مقاله به روز رسانی شود.

مطالب مشابه با آنچه حالا مطالعه کردید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
گروه پرسش و پاسخ تلگرام